بروزرسانی: 31 خرداد 1404
فارادی فیوچر در نمایشگاه CES 2025 «شروع تازه» را با نمونه اولیه وانت پیکاپ معرفی کرد.
در نمایشگاه CES 2017، فارادی فیوچر خودروی الکتریکی لوکس آینده نگر خود، FF 91 را معرفی کرد. هفت سال بعد، پس از تاخیرهای مکرر، ورشکستگی، دعاوی حقوقی و سایر جنجال ها، این شرکت 15 یا 16 دستگاه FF 91 فروخت. این شرکت در حال حاضر جزئیات جدیدترین تغییر استراتژیک خود را با برنامه ای برای فروش خودروهای برقی ارزان با نام تجاری ارزان قیمت FX خود ارائه می دهد. مکس ما، مدیرعامل FX، به همراه دو خودروی مفهومی به نمایشگاه CES آمد تا این طرح را ارائه دهد، که او آن را "شروعی تازه" برای شرکت تحت محاصره توصیف کرد.
همانطور که ممکن است در مورد فارادی انتظار داشته باشید، جزئیات دقیق تا حدودی مبهم هستند، اما شامل تامین قطعات از خودروسازان چینی و آوردن آنها به ایالات متحده برای تولید "وسایل نقلیه اصلی و پرتولید" با برخی از ویژگی هایی است که فارادی به آن معروف است. Ma طی یک کنفرانس مطبوعاتی با Engadget گفت: «ما می خواهیم تجربه خودروی 300000 دلاری را از فناوری، ویژگی ها و عملکرد (نقطه دیدگاه) به یک خودروی 30000 و 40000 دلاری ببریم تا بتوانیم تجربه کلی کاربر را ارتقا دهیم. اولین وسیله نقلیه FX، محصول شاخص طیف این برند، یک مینی ون (یا همانطور که ما به آن اشاره کرد، یک "MPV AI") به نام "Super One" خواهد بود.
فارادی دو خودروی مدل کوچک را برای نشان دادن این مفهوم به نمایش گذاشت. ما اجازه نداشتیم عکس بگیریم اما وسایل نقلیه ای که در عکس بالای این پست قرار دارند همان هایی هستند که من دیدم.
یکی از آنها برای نشان دادن تجربه ممتاز داخل کابینی بود که فارادی برای خودروی ارزان قیمت در نظر گرفته بود. دو ردیف صندلی کاپیتانی چرمی سفید داشت. صندلی های ردیف دوم دارای زیرپایی، صندلی های گرم کن و دستگاه های ماساژ داخلی هستند. همچنین یک یخچال کوچک در زیر کنسول وسط برای سرد نگه داشتن نوشیدنی ها وجود داشت. ماشین دستگیره های در و چند قسمت دیگرش را نداشت. یکی از نمایندگان فارادی به ما اطمینان داد: "بدیهی است که دستگیره های در خواهیم داشت."
مینی بوس دوم کمتر کامل بود. کل فضای داخلی، از جمله داشبورد و دسته ابزار، با پارچه مشکی پوشیده شده است که با گیره های کراوات در کنار هم قرار گرفته است. اما یکی از نمایندگان فارادی من و دو خبرنگار دیگر را به گشت و گذار در ماشین برد، همانطور که در دایره های کوچک و آهسته در اطراف پارکینگ لاس وگاس رانندگی می کردیم. بعداً، فارادی به من پیشنهاد داد که به من اجازه دهد تا سوار مینی بوس شوم و من - ظاهراً «بانوی اول» که ماشین را رانندگی می کرد - نیز ماشین را در دایره های آهسته در اطراف پارکینگ راندم. من مطمئن نیستم که باید از آن چه چیزی به دست بیاورم، اگرچه احساس می کردم که در حال رانندگی یک وانت هستم.
دو خودروی دیگر برای خط اولیه FX برنامه ریزی شده است، FX 5 و FX 6، که این شرکت قبلاً اعلام کرده بود. فارادی قصد دارد قیمتی بین 20000 تا 30000 دلار برای FX 5 و 30000 تا 50000 دلار برای FX 6 داشته باشد. هنوز جزئیات زیادی در مورد هر کدام وجود ندارد، اگرچه فارادی تصویری از یک نمونه اولیه FX 6 را به اشتراک گذاشته است. به عنوان یک نمونه اولیه برای FX 6 توصیف شده است. "یک AIEV بسیار بزرگ لوکس."
فارادی ادعا می کند که تولید یکی از خودروهای برنامه ریزی شده خود را اواخر سال جاری آغاز خواهد کرد و طبق جدول زمانی به اشتراک گذاشته شده توسط Ma، اولین مدل "پیش تولید" تا پایان سال 2025 از خط تولید خارج می شود. این یک وعده نجیب با توجه به سابقه سوء مدیریت و تاخیر شرکت در گذشته است. ماتیاس ایدت، مدیرعامل فارادی فیوچر نیز اذعان کرد که این شرکت هنوز همکاری خود را با شرکت هایی که قطعات آن را تامین می کنند نهایی نکرده است. او همچنین به چگونگی تأثیر تعرفه ها بر این طرح ها اشاره نکرد.
ما گفت که او شک و تردید را درک کرده است. اساساً، این یک شروع تازه است، ما واقعاً می خواهیم ثابت کنیم که با تعهدمان به کار سخت، می توانیم آنچه را که قول داده ایم انجام دهیم.»
منبع: https://www.engadget.com/transportation/evs/faraday-future-pitches-a-fresh-start-with-a-minivan-prototype-at-ces-2025-010050459.html?src=rss