بروزرسانی: 31 خرداد 1404
Bluesky مشکل تایید دارد
Bluesky بزرگتر از همیشه است. اما با ظهور سرویس رسانه های اجتماعی در حال ظهور، این پلتفرم با مشکلات فزاینده ای مواجه است. از جمله: هجوم کاربران جدید فرصت های جدیدی را برای کلاهبرداران و جعل کنندگانی که به امید جلب توجه نقدی دارند - و فقدان یک سیستم تأیید سنتی توسط Bluesky ایجاد کرده است.
تجزیه و تحلیل اخیر توسط Alexios Mantzarlis، مدیر Safety and Security Trust Initiative در Cornell Tech، نشان می دهد که 44 درصد از 100 حساب کاربری که بیشتر دنبال می شوند در Bluesky حداقل یک «شبیه» دارند، که اکثر آنها شبیه «تقلید ارزان» هستند همان بیوگرافی و عکس پروفایل،” Mantzarlis نوشت جعلی.
بر خلاف بسیاری از همتایان خود، که چک مارک ها و نشان های رسمی را برای مقامات دولتی، افراد مشهور و دیگر حساب های کاربری برجسته ارائه می دهند، Bluesky رویکردی ساده تر برای تأیید دارد. این شرکت به جای تأیید فعالانه حساب های پرمخاطب، کاربران را تشویق می کند تا از یک نام دامنه سفارشی به عنوان شناسه خود برای «تأیید خودکار» استفاده کنند.
به عنوان مثال، کارفرمای من Engadget در حال حاضر دارای دسته Bluesky است. اما اگر بخواهیم حساب خود را "تأیید" کنیم، می توانیم آن را به Engadget.com تغییر دهیم. برخی از سازمان های رسانه ای مانند نیویورک تایمز، بلومبرگ و پیاز آنها این کار را برای حساب های رسمی خود انجام دادند. افراد همچنین می توانند با استفاده از یک وب سایت شخصی تأیید کنند.
اما این فرآیند پیچیده تر از تغییر دسته است. همچنین به نهادها نیاز دارد که به رکورد DNS مرتبط با دامنه خود دسترسی داشته باشند. اگرچه از برخی جهات یک راه حل اعتبارسنجی هوشمند است – فقط مالک واقعی وب سایت به رکورد DNS دامنه دسترسی خواهد داشت – همچنین دارای تعدادی اشکال است. این یک فرآیند دستی است که برای هر کسی که بخواهد آن را تأیید کند به راحتی قابل دسترسی نیست. (دامنه های Bluesky برای کاربرانی است که قبلاً آن را نداشته اند.)
راستی آزمایی برای کسانی که می خواهند چندین حساب مرتبط با یک دامنه را تأیید کنند، پیچیده تر است، که ممکن است توضیح دهد که چرا برخی از رسانه ها، به عنوان مثال. نیویورک تایمز و NPR آن ها دسته های اختصاصی دارند، اما تأیید را برای شامل کردن خبرنگاران خود در Bluesky گسترش نمی دهند. حتی Bluesky به سازمان ها پیشنهاد می کند که از بخش های IT خود کمک بگیرند.
مسائل دیگری نیز وجود دارد. هنگامی که شناسه خود را برای مطابقت با دامنه خود تغییر دادید، نام مستعار قدیمی شما (به عنوان مثال engadget.bksy.social) دوباره در دسترس می شود. بنابراین، یا باید یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید تا دسته قدیمی خود را "اشغال" کنید، یا اینکه خطر تصرف آن توسط یک جعل هویت را به خطر بیاندازید. حتی اگر یک دامنه سفارشی اضافه کنید، محافظت بی خطر در برابر جعل هویت ارائه نمی کند. یک کلاهبردار اختصاصی می تواند از دامنه مشابهی استفاده کند و حساب یک فریبکار را «تأیید» کند.
برای گیج کننده تر شدن اوضاع، خود Bluesky هیچ نشانه ای به جز نام ID نشان نمی دهد که حساب «تأیید شده است». حساب های تایید شده نشانگر بصری - مانند چک یا نشان - ندارند که آنها را از حساب های تایید نشده متمایز کند.
برای مبارزه با این، برخی از کاربران Bluesky راه حل های موقت خود را ارائه می کنند. هانتر واکر، خبرنگار تحقیقی برای به نکات صحبت توجه کنید او که یکی از کاربران اولیه Bluesky بود، خودش حساب های قابل توجه دیگر را تأیید کرد. او تاکنون بیش از 330 نفر از جمله الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده نیویورک، فلوور فلاو، مارک کوبان و باربرا استرایسند را تأیید کرده است.
واکر به Engadget می گوید: «من استانداردهای بسیار بالایی برای روزنامه نگاری و گزارش دهی دارم، و تنها چیزی که می گویم این است که دوست دارم منابع را سه برابر کنم. من می خواهم مطمئن شوم که این موضوع در طول همکاری من با بلوسکی مشخص شد که هیچ چیز در سطح اساسی تایید نشده است.
واکر تخمین می زند که در دو هفته گذشته حدود 16 ساعت را صرف تأیید حساب ها کرده است. بسته به کاربر، روش های مختلفی دارد، اما اغلب شامل برقراری ارتباط با شخصی از حساب دیگری است که به طور رسمی به آنها مرتبط است، مانند آدرس ایمیل شرکت. برای افراد مشهور، نمایندگان آنها اغلب می توانند دسته های رسمی Bluesky خود را تأیید کنند.
واکر می گوید: «من کلاهبرداران و کلاهبرداران زیادی را دستگیر کرده ام، و آنها همیشه آن طور که انتظار دارید نیستند. "گاهی اوقات روزنامه نگاران عادی سه یا چهار کلاهبردار دارند." او می گوید سیل درخواست ها برای تأیید غیررسمی دریافت کرده است، و خاطرنشان می کند که تعدادی از افراد تأیید شده نیز از یک دامنه سفارشی استفاده می کنند. "آنها چیز دیگری می خواهند ... زیرا دامنه تأیید هویت نیست."
واکر یک «بسته آغازین» از روزنامه نگاران و سایر حساب های قابل توجهی که تأیید کرده است، دارد. اخیراً او قدمی فراتر برداشته و با کاربر دیگری کار کرد تا سفارشی ایجاد کند که ایموجی های مختلف را به حساب های تأیید شده اضافه می کند تا «تأیید» آن ها برجسته تر شود. کاربرانی که مشترک این سرویس هستند 😎 را در کنار افراد مشهور و چهره های عمومی و 🌐 در کنار خبرنگاران خواهند دید.
در حالی که این نوع تلاش ها می توانند به عنوان یک راه حل موقت عمل کنند، واکر نمی تواند هر حساب برجسته Bluesky را خودش تأیید کند. او معتقد است که جوامع دیگر، مانند محققان دانشگاه، می توانند تلاش های تأیید موقت مشابهی را انجام دهند. اما، بدون کمک Bluesky یا یک سرویس هویت شخص ثالث، انتظار می رود جعل هویت یک مشکل باقی بماند.
و جعل هویت در مقیاس بزرگ اغلب به مشکلات بزرگتری برای پلتفرمی مانند Bluesky منجر می شود. Mantzarlis از Cornell Tech با اشاره به اینکه معاون رئیس جمهور کامالا هریس «در مقطعی ۲۰ حساب جعل هویت» در Bluesky داشت، علی رغم اینکه هیچ حضور رسمی در Bluesky نداشت، نوشت: «راستی آزمایی نامطلوب نشانه اولیه فریبکاری و فریبکاری گسترده تر برای بازیگران سازمان یافته اطلاعات نادرست است. وب سایت Bluesky پلت فرم
به نوبه خود، Bluesky اذعان کرد که جعل هویت یک مشکل است. این هفته، این شرکت اعلام کرد که شاهد "افزایش مورد انتظار در محتوای مضر" بوده است که همزمان با رشد اخیر آن بوده است. امیلی لیو، سخنگوی Bluesky در بیانیه ای به Engadget گفت که این شرکت تیم نظارتی خود را چهار برابر کرده است که به اطمینان از رسیدگی سریع تر به گزارش های جعل هویت کمک می کند. لیو همچنین گفت که Bluesky در حال کار بر روی «نشانه های بصری ساده تری است که می توانیم برای تأیید استفاده کنیم، بنابراین تجربه کاربری بهتری است»، اگرچه هنوز مشخص نیست که چه شکلی ممکن است داشته باشد.
اما Bluesky که در حال حاضر تنها 20 کارمند تمام وقت دارد، به نظر می رسد تمایلی به بررسی روش های دیگر تأیید خارج از محدوده تعیین شده ندارد. لیو گفت: «ما در پشت صحنه با سازمان های رسمی و افراد برجسته مانند افراد مشهور و مقامات منتخب کار کردیم تا حساب های Bluesky آنها را از طریق وب سایتشان تأیید کنیم.» با استفاده از دامنه ها به عنوان ابزاری برای تأیید، ما می خواهیم ابزارهای تأیید را در دست هر سازمانی قرار دهیم، به جای اینکه Bluesky را به تنهایی داوری کنیم که شایسته تأیید در شبکه است.
بی میلی پلوسکی به ایفای نقش حسابرس از بسیاری جهات قابل درک است. تأیید تاریخچه طولانی و درهم و برهم در سایر سیستم عامل ها دارد. در توییتر، نمادی که در ابتدا برای مبارزه با جعل هویت ایجاد شده بود، به سرعت به نماد وضعیت تبدیل شد. در اینستاگرام، فرآیند تأیید اغلب توسط کلاهبرداران مورد سوء استفاده قرار می گیرد. اکنون، هر دو شرکت به کاربران اجازه می دهند تیک های آبی خریداری کنند، اگرچه هر دو پلتفرم به طور فعال انواع خاصی از حساب ها را تأیید می کنند، مانند حساب های متعلق به مقامات دولتی.
با این حال، جی گرابر، مدیر عامل Bluesky اشاره کرد که او احتمالاً برای روش های دیگر تأیید باز است. در جریان زنده توییچ این هفته، او گفت که این شرکت "ممکن است در مقطعی" به یک "ارائه دهنده تاییدیه" تبدیل شود. TechCrunchدر بیانیه آمده است که نظرات او به یک سیستم آینده اشاره دارد که در آن چندین «ارائه دهنده» برای تأیید وجود دارد. گرابر افزود که او "مطمئن نیست که چه زمانی" چنین سناریویی رخ خواهد داد.
واکر، که بارها اعتقاد راسخ خود را تکرار کرده است که "پلوسکی آب را دارد"، امیدوار است پروژه راستی آزمایی او بتواند پلوسکی را به سمت رویکردی متفاوت سوق دهد. من واقعاً امیدوارم که مردم به مسئله اعتماد و مسئله هویت توجه کنند و نکته مهم در مورد ماهیت منبع باز همه اینها این است که ما این فرصت را داریم که چیزهایی را بر اساس آن بنا کنیم و آن را به آنچه می خواهیم تبدیل کنیم.
منبع: https://www.engadget.com/social-media/bluesky-has-a-verification-problem-190047733.html?src=rss